Avocado

Avocado

Fructele de avocado sunt o sursa buna de fibrepotasiuși vitamine CKacid folicși B6O jumătate de avocado are 160 de calorii15 de grame  grasimi nesaturate bune pentru o inima sanatoasa2 grame de grasimi saturate . O cupa  conține mai mult de o treime  din valoare zilnică de vitamina Ciar mai mult de jumătate din cerințele zilei de vitamina K.

Beneficii aduse :

  1. Inimii: avocado este o mare sursă de acid oleic (grasime monosaturata), despre care cercetarea a demonstrat ca  reduce  densitate lipoproteinelor din colesterolul periculos in acelasi timp ducand la creșterea  densitatii lipoproteinelor benefice  colesterolului bunAvocado este bogat in  vitamina E ce previne oxidarea colesteroluluiacidul folic ce reduce nivelurile de periculoase de homocystenine din sângepotasiu care ajuta la reglarea tensiunii arterialefitosteroli pentru reducerea absorbției colesteroluluiși fibre alimentare pentru a controla nivelul de zahar din sangeUleiul de avocado este o sursă și mai bogata de acid oleicvitamina E și fitosteroli șiîmpreună cu uleiul de nucă de cocos sunt recomandate ca uleiuri de gătit stabil la temperaturi inalte.
  2. Pielii: grasimile monosaturate din avocado sunt  benefice pentru imbunătățirea aspectului pieliiAcestea sunt vitale pentru menținerea unui nivel bun de hidratare a  stratului epidermic. Grasimile Omega9   reduc roseata pielii și iritațiile,de asemenea  sunt implicate în repararea celulelor deteriorate ale pielii.Prin urmare consumul de avocado ajuta prin carotenoidele sale antioxidante si vitamina E, la  protejarea pielii de  riduri si alte semne vizibile de imbatranire , la protecția împotriva foto-îmbătrânirii de la expunerea la soare, iar prin continutul de vitamina C,  ajuta  în procesul de creare de elastina si colagen pentru menținerea  elasticitatii si fermitatii pielii.
  3. In curele de slabire: datorita continutului de grasimi, organismul uman nu este nevoit sa creeze depozite de grasime, deoarece consumul de avocado ne asigura necesarul zilnic de grasimi.
  4. Diabeticilor: acidul oleic din avocado este recomandat in special pentru capacitatea sa de a reduce colesterolul “rău” LDL în timp ce ridicare colesterolul “bun” HDL . Menținerea nivelului de colesterol sub control este vital pentru diabetici ce prezinta un risc mult mai mare de boli cardiovasculare .Intr-o dieta, de diabet zaharat, bogata in  grasimi mononesaturate este  benefica pentru reducerea nivelului ridicat de trigliceride si ajuta la secretia de  insulina .Vitamina C  din avocado ajuta la  consolidarea vaselor de sange si capilarelor , îmbunătățirea funcției sistemului imunitar . Vitamina E reduce oxidarea  colesterolului ce poate duce la atacuri de cord si accidente vasculare cerebrale . Prin urmare  oferă protecție împotriva leziunilor nervilor la pacienții cu neuropatie periferică .Nivelurile ridicate de potasiu din avocado sunt un alt factor nutrițional important pentru diabetici datorită rolului său în mentinerea unei inimi sanatoase și regland nivelul de zahăr din sânge .Un fruct bogat  in potasiu este si banana, deci in lipsa de avocado putem consuma banane.
  5. Artritei: avocado este un  antiinflamator natural, unul dintre puținele alimente raportate pentru ca reduce durerea artritica.Într-o formă mai concentratăconsumul regulat de ulei de avocado este declarat a fi deosebit de benefic  în tratamentul artritei.

Inspirat din:

http://www.webmd.com/diet/features/8-healthy-facts-about-avocados 

http://healthiestfoods.co.uk/health-benefits-of-avocado